Dersin Adı | Kuantum Optiğine Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 410 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı ışık ve maddenin küçük ölçeklerdeki etkileşimini yarı-klasik fizik ve kuantum fiziğinin kuralları çerçevesinde incelemektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste ve dersin uygulamaları kapsamında kuantum mekaniğinde ikinci kuantizasyon, elektromanyetik alan kuantizasyonu, eşevreli kuantum halleri, eşevrelilik fonksiyonları, ışın bölücüler ve interferometreler, sıkıştırılmış kuantum halleri, atom ve elektromanyetik alan etkileşimleri, Rabi Modeli, Jaynes-Cummings Modeli ve genellemeleri konuları işlenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kuantum Mekaniği ve İkinci Kuantizasyon | Introductory Quantum Optics, C. C. Gerry and P. L. Knight, Cambridge (Bölüm 2) |
2 | Elektromanyetik Alanın Kuantizasyonu | Introductory Quantum Optics, C. C. Gerry and P. L. Knight, Cambridge (Bölüm 2) |
3 | Minimum Belirsizliğe Sahip Kuantum Halleri | Introductory Quantum Optics, C. C. Gerry and P. L. Knight, Cambridge (Bölüm 3) |
4 | Eşevreli Kuantum Halleri ve Özellikleri | Introductory Quantum Optics, C. C. Gerry and P. L. Knight, Cambridge (Bölüm 3) |
5 | Eşevrelilik Fonksiyonları | Introductory Quantum Optics, C. C. Gerry and P. L. Knight, Cambridge (Bölüm 5) |
6 | Işın Bölücüler ve İnterferometreler | Introductory Quantum Optics, C. C. Gerry and P. L. Knight, Cambridge (Bölüm 6) |
7 | Sıkıştırılmış Kuantum Halleri | Introductory Quantum Optics, C. C. Gerry and P. L. Knight, Cambridge (Bölüm 7) |
8 | İşlenen Konuların Genel Tekrarı | |
9 | Atom ve Elektromanyetik Alan Etkileşimleri | Introductory Quantum Optics, C. C. Gerry and P. L. Knight, Cambridge (Bölüm 4.1) |
10 | Atom ve Klasik Alan Etkileşimleri | Introductory Quantum Optics, C. C. Gerry and P. L. Knight, Cambridge (Bölüm 4.2) |
11 | Atom ve Kuantum Alanı Etkileşimleri | Introductory Quantum Optics, C. C. Gerry and P. L. Knight, Cambridge (Bölüm 4.3) |
12 | Rabi Modeli | Introductory Quantum Optics, C. C. Gerry and P. L. Knight, Cambridge (Bölüm 4.4) |
13 | Jaynes-Cummings Modeli | Introductory Quantum Optics, C. C. Gerry and P. L. Knight, Cambridge (Bölüm 4.5) |
14 | Jaynes-Cummings Modelinin Genellemeleri | Introductory Quantum Optics, C. C. Gerry and P. L. Knight, Cambridge (Bölüm 4.9) |
15 | Dönemin Genel Tekrarı | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Introductory Quantum Optics, C. C. Gerry and P. L. Knight, Cambridge |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Introduction to Quantum Optics: From the Semi-classical Approach to Quantized Light, G. Grynberg, A. Aspect, C. Fabre, Cambridge |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 24 | |
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | X | ||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | X | ||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | X | ||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest